ATELIERUL DE INSTRUIRE ,,MARKETINGUL AFACERII”

23 martie 2019

În contextul Proiectului major ,,Costești – Capitala Tineretului 2019”, la 23 martie 2019, în sala mare de şedinţe a Consiliului Raional Ialoveni, s-a desfăşurat Atelierul de instruire ,,Marketingul afacerii, partea II”, cu participarea a peste douăzeci de tineri activi din localitățile: Răzeni, Costeşti, Sociteni, Ruseştii Noi, Ialoveni, Dănceni, Mileștii Mici și Hansca.

Moderatoarele atelierului au fost Mariana COȘCODAN și Diana ȘONTEA – experte ale Companiei ,,Business Development Capital” (BDC), au adus la cunoștință participanților că Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii desfășoară concursul de business-planuri ,,Start pentru Tineri” pînă la 31 martie 2019. Tinerii au pătruns în esența ,,Analizei lui Porter” fundamentată pe 4 piloni, care se bazează pe factorii externi și pe strategia concurențială de a acționa: puterea de negociere a furnizorilor de materie primă; puterea de negociere a consumatorilor și a clienților; puterea de penetrare a pieței cu analiza concurenței și rivalitatea între jucători; amenințarea produselor – substitut (substituirea unui produs cu altul). Cu toate acestea, inovația avantajează o afacere, deoarece atrage clienții și aduce profit. Succesul unei afaceri impune un parteneriat reciproc avantajos între furnizor și consumator prin criteriile: calitate, livrare rapidă, cantitate, preț, garanție, beneficii și responsabilitate. Atunci cînd sortimentul de produse e mai mare, atunci întreprinderea are o diversitate de clienți care aduc profit.

Prin diverse metode, jocuri energizante şi activităţi de educaţie non-formală tinerii participanţi au identificat criteriile de selecție a furnizorilor de materie primă și a ofertelor acestora, în funcție de localizarea furnizorului, livrare rapidă și calitativă, precum și poziționarea strategică. Apoi au identificat segmentul de clienți care influențează dezvoltarea afacerii prin comportamentul lor, în funcție de factorii personali (vîrsta, ocupația, stilul de viață) comerciali (publicitate, ambalaj, distribuitorii), sociali (familia, prietenii, vecinii, cunoscuții, mass-media, asociațiile consumatorilor) și de experiență (motivația de a consuma produsul).

Tinerii au fost antrenați în analiza concurenților conform metodei ,,Mixul de marketing”, de care ține cont fiecare manager de companie în elaborarea strategiei de marketing: plasament, promovare, preț, produs, persoane, proces, mediul fizic. Avantajele livrării directe e contactul direct cu consumatorul și vei cunoaște doleanțele sale de preț și calitate. Cultura organizațională este eficientă dacă este cunoscută de angajații companiei – primiii mesageri ai afacerii.

Astfel, invităm tinerii activi, înzestrați cu spirit de întreprinzător să participe la următorul atelier de instruire: ,,Bazele marketingului. Digital marketing. Branding. partea III”, care se va desfășura la 26 martie 2019, orele 14:30 – 18:30, în sala mare de ședințe a Consiliului Raional Ialoveni.

Suntem profund recunoscători partenerilor consecvenţi: Consiliul Raional Ialoveni, A. O. ,,Eco-Răzeni” şi Fundaţia Est-Europeană din Moldova pentru generozitatea şi suportul substanțial acordat la desfăşurarea evenimentului.

Pentru conformitate,

                                                                   Victor PLETOSU,

                                            specialist principal în domeniul politicilor de tineret,

                                              Aparatul Președintelui Raionului Ialoveni

200 afișări