MARKETINGUL AFACERII

20 martie 2019

În contextul Proiectului major ,,Costești – Capitala Tineretului 2019”, la 19 martie 2019, în sala mare de şedinţe a Consiliului Raional Ialoveni, s-a desfăşurat Atelierul de instruire ,,Marketingul afacerii”, cu participarea a peste douăzeci de tineri activi din localitățile: Răzeni, Costeşti, Bardar, Sociteni, Puhoi, Ruseştii Noi, Ialoveni, Pojăreni și Mileștii Mici.

Moderatoarea atelierului – doamna expert Angela GLADEI – a reuşit să convingă tinerii că marketingul nu e doar promovare și publicitate, ci, este procesul managerial de identificare, anticipare, și satisfacere, în mod profitabil, a nevoilor consumatorilor, astfel, încât, aceștea să obțină maximum de valoare, calitate, satisfacție pentru fiecare ban cheltuit. Marketingul este o investiție, un pilon de bază al strategiei de afaceri, care exercită funcțiile: dezvoltarea imaginii și creșterea vizibilității, creșterea vînzărilor și maximizarea profitului, satisfacerea nevoilor și dorințelor consumatorului. În funcție de modul de  comunicare cu clienții, de aria georgrafică, subiecții interesați și specificul activității economice, cunoaștem o diversitate tipologică a marketingului: strategic și operațional, orientat spre produs, piață, protecția mediului, networking, vînzări, competiție și dialog.

Prin diverse metode, jocuri energizante şi activităţi de educaţie non-formală tinerii participanţi au înțeles că personalul unei întreprinderi trebuie să posede o cultură a marketingului – fapt care va consolida mediul intern al companiei, dar pentru analiza macro-mediului este necesară aplicarea instrumentului ,,Analiza SEPTE”, care cuprinde descrierea mediului social, economic, politic, tehnologic și ecologic. Factorii sociali includ dinamica demografiei, structura populației pe vîrste, sexe și ocupații, cultura, necesitățile consumatorului. Tendințele economice au un impact major asupra afacerii: inflația, potențialul de cumpărare, cursul de schimb valutar, venitul real al cetățenilor. Cadrul politic și legal reglementează afacerile prin strategii sectoriale, legea bugetului și politici fiscale. Mediul tehnologic relevă activitatea științifică în domeniu, inovațiile majore, noile tehnologii utilizate. Factorii de mediu pot crea un impact imens asupra pieței de desfacere, doarece, sunt reguli privind nivelul de poluare admis, folosirea rațională a resurselor naturale și a energiei regenerabile, precum și reciclarea deșeurilor.

Tinerii au fost antrenați în identificarea și formularea viziunii, misiunii, valorilor, scopului și obiectivelor afacerii, care constituie primele capitole ale planului de afaceri, și care ilustrează poziționarea strategică a afacerii: prin parteneriate durabile vom diversifica clienții și vom fi lideri pe piața europeană: avem grijă de clientul nostru de la producere până la livrare; oferim consultanță de calitate și integră; ne asumăm viitorul păstrînd tradițiile și oferind produse naturale; frumusețea și naturalețea o luăm din mediul curat și sănătos; producem local – tindem să ajungem pe piața europeană.

Astfel, invităm tinerii activi, înzestrați cu spirit de întreprinzător să participe la următorul atelier de instruire: ,,Marketingul afacerii, partea II”, care se va desfășura la 23 martie 2019, orele 10:00 – 16:00, în sala mare de ședințe a Consiliului Raional Ialoveni.

Suntem profund recunoscători partenerilor consecvenţi: Consiliul Raional Ialoveni, A. O. ,,Eco-Răzeni” şi Fundaţia Est-Europeană din Moldova pentru generozitatea şi suportul substanțial acordat la desfăşurarea evenimentului.

 

Pentru conformitate,

Victor PLETOSU,

specialist principal în domeniul politicilor de tineret,

Aparatul Președintelui Raionului Ialoveni

 

 

206 afișări