CONSILIUL RAIONAL IALOVENI SE VA ÎNTRUNI ÎN ȘEDINȚĂ EXTRAORDINARĂ ÎN DATA DE 5 SEPTEMBRIE CURENT

3 septembrie 2019

Potrivit Dispoziției președintelui raionului, nr.92-g din 02 septembrie 2019 sunt propuse spre discuție următoarele subiecte::

  1. Cu privire la încorporarea cetăţenilor în serviciul militar în termen,

termen redus şi serviciul civil în toamna anului 2019 – ianuarie 2020

Informație –Ion Gâsca șef Secția administrativ-militară

2.Cu privire la aprobarea modificărilor, operate în unele decizii ale Consiliului raional.

Informație –Nicolae Mereacre, secretarul Consiliului raional

  1. Cu privire la numirea doamnei Daniela Nedelciuc în funcția de șef al Direcției Generale Educație și Cultură

Informație –Ghenadie Sajin,președintele raionului

  1. Cu privire la casarea unor mijloace fixe

Informație –Nicolae Mereacre, secretarul Consiliului raional

  1. Cu privire la încetarea exercitării interimatului funcției de șef Direcție Generală Educație și Cultură

Informație –Ghenadie Sajin,președintele raionului

  1. Cu privire la aprobarea Acordului de Parteneriat între Consiliul Raional Ialoveni și Asociația Obștească CCF Moldova – Copil, Comunitate, Familie

Informație –Veronica Rusu, șef-adjunct Direcția Generală Asistență Socială

  1. Despre transmiterea către beneficiarii direcți ai valorii lucrărilor efectuate la reparaţia capitală a unor drumuri publice

Informație –Valeriu Racu, șef Direcția Finanțe

  1. Cu privire la aprobarea mijloacelor financiare

Informație –Valeriu Racu, șef Direcția Finanțe

Proiectul nr.1.

Cu privire la încorporarea cetăţenilor în serviciul militar în termen,

termen redus şi serviciul civil în toamna anului 2019 – ianuarie 2020

         Consiliul raional Ialoveni,

Avînd în vedere:

  • Prevederile art.28 şi art.29 ale  Legii nr. 1245-XV din 18 iulie 2002  privind pregătirea cetăţenilor pentru apărarea Patriei;
  • Prevederile Legii nr.156-XV din 06 iulie 2007 privind organizarea serviciului civil (de alternativă);
  • Prevederile Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.77 din 31 ianuarie 2001 despre aprobarea Regulamentului privind activitatea Secţiei administrativ-militară şi efectivului-limită;
  • Prevederile Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova 864 din 17 august 2005 despre aprobarea Regulamentului cu privire la încorporarea cetăţenilor în serviciul militar în termen sau în cel cu termen redus, organizarea şi  desfăşurarea sărbătorii „Ziua recrutului”;
  • Prevederile art. 43 al Legii nr. 436-XVI din 28.12. 2006 privind  administraţia publică locală,

DECIDE:

  1. Se stabileşte termenul 16 septembrie 2019 – 30 ianuarie 2020 pentru examinarea medico-militară a recruţilor din raion cu anii de naştere 1992-2001(2002 născuţi în luna ianuarie) la Secţia administrativ-militară (l.d.p. Ialoveni).
  2. Se confirmă componenţa nominală a Comisiei de recrutare – încorporare şi Comisiei medicale, conform anexei nr.1.
  3. Se aprobă graficul prezentării recruţilor la comisia medico-militară de încorporare în Forţele Armate a Republicii Moldova conform listelor întocmite de SAM ialoveni pentru comunele, satele şi or.Ialoveni în toamna anului 2019 –  ianuarie 2020, conform anexei 2.
  4. Se aprobă sarcina de încorporare a recruţilor pe primării conform anexei 3.
  5. Se recomandă autorităţilor publice locale de nivelul întîi:
  • să asigure prezentarea în termenul stabilit, la comisia de recrutare – încorporare a tinerilor conform prevederilor Regulamentului privind încorporarea cetăţenilor în serviciul militar în termen, termen redus şi serviciul civil;
  • să studieze, în comun cu specialiştii Secţiei administrativ-militare (l.d.p. Ialoveni) starea familiară a recruţilor pentru înregistrarea lor, care au dreptul la amînare de la serviciul militar în termen, conform prevederilor legislaţiei;
  • în comun cu Inspectoratul de Poliţie şi Secţia administrativ-militară (l.d.p. Ialoveni) să depisteze recruţii care nu s-au prezentat la comisia medico-militară de recrutare-încorporare şi să întocmească materialele necesare şi prezentarea lor în organele de drept pentru studierea dosarelor.
  1. Administraţia IMSP Spitalul raional:
  • va contribui la organizarea activităţii Comisiei medicale în Policlinica raională în perioada 16 septembrie 2019 – 30 ianuarie 2020 şi o va asigura cu utilaj medical necesar pentru activitate;
  • va asigura examinarea medicală suplimentară şi tratamentul recruţilor utilizînd spitalizarea lor atît în secţiile spitalului raional, precum şi în instituţiile republicane de profil, în caz de necesitate;
  • va desemna numărul necesar de asistente medicale care vor asista operativitatea în activitatea Comisiei.
  1. Inspectoratul de Poliţie Ialoveni:
  • va acorda ajutor Secţiei administrativ-militare (l.d.p. Ialoveni) în vederea prezentării recruţilor la comisia medico-militară şi încorporării lor în serviciul militar în termen, conform graficului stabilit;
  • va asigura menţinerea ordinii publice în zilele de expediere a recruţilor în unităţile militare.
  1. Secţia administrativ-militară (l.d.p.Ialoveni):
  • va informa săptămînal preşedintele raionului despre rezultatele examinării medicale şi încorporării cetăţenilor în serviciul militar în termen, termen redus şi serviciul civil în toamna anului 2019 – ianuarie 2020, precum şi despre activitatea primăriilor în problemele vizate;
  • în comun cu autorităţile administraţiei publice locale de nivelul întîi va elabora graficul deplasării în localităţile raionului cu scopul studierii şi examinării stării familiare a recruţilor.
  1. Se stabileşte ca în caz de eliberare a membrilor comisiilor nominalizate din funcţiile deţinute, atribuţiile lor vor fi executate de persoanele nou desemnate în aceste funcţii, fără adoptarea altei decizii a Consiliului raional.
  2. Control asupra executării prezentei decizii va fi asigurat de domnii Oleg MEREACRE vicepreşedinte al raionului Ialoveni, Ion GÎSCĂ şef Secţie administrativ- militară (l.d.p. Ialoveni).

 Anexa nr.1

I.Componenţa comisiei de recrutare- încorporare

Comisia de bază:

Preşedinte-

 

MEREACRE Oleg, vicepreşedinte al raionului;

 Locţiitori ai preşedintelui –  

GÎSCĂ Ion, şef Secţie administrativ-militară (l.d.p.Ialoveni);

BORDEA Ion, reprezentantul Serviciului Civil.

   
Membri – SCOARŢA Veaceslav,  şef adjunct  S.S.P. al I.P Ialoveni;

__________________  reprezentantul Trupelor de Carabinieri;

BEREGOI Andrei, medic-internist, preşedintele comisiei

medico-militare;

BORȘ Lilia, psiholog, specialist SAM Ialoveni;

      Secretar –          POPENCO Tatiana, specialist SAM Ialoveni.

Comisia de rezervă:

  Preşedinte ISTRATIEV Victor, vicepreşedinte al raionului;
Locţiitor al preşedintelui  

FRECĂUŢAN Iurie, specialist superior SAM Ialoveni;

   
Membri – LEU Vasile, ofiţer principal în cadrul S.S.P. al I.P Ialoveni;
 

 

Secretar –

POPESCU Spiridon, preşedinte a comisiei medico-militare de rezervă;

POPENCO Tatiana, specialist SAM Ialoveni.

   
  1. Componenţa comisiei medico-militare la încorporare,

formată din medici-specialişti (de bază şi de rezervă)

de bază: de rezervă:
Preşedinte – Andrei BEREGOI

Internist –Andrei BEREGOI

Chirurg-traumatolog-Andrian COTLĂU

Neurolog – Ludmila CUCU

Psihiatru – Cristina RUSU

Oftalmolog –Marina ARHIREU

Otolaringolog – Zinaida GRECU

Dermatolog – Dumitru MELEGA

Preşedinte- Spiridon POPESCU

Internist – Tamara GARMANDIR

Chirurg – Spiridon POPESCU

Neurolog – Ludmila GORE

Psihiatru – Rita REZEŞU

Oftalmolog – Marina ARHIREU

Otolaringolog – Vasile RUSU

Dermatolog – Vasil DIMITROV

 Anexa nr.2

G R A F I C U L

prezentării recruţilor la comisia medico-militară de încorporare.

16.09.2019

1. Costeşti

2. Horeşti

3. Ialoveni

4. Mileştii Mici

17.09.2019

1. Bardar

2. Dănceni

3. Hansca

4. Horodca

18.09.2019

1. Cigîrleni

2. Cărbuna

3. Gangura

4. Răzeni

19.09.2019

1. Malcoci

2. Nimoreni

3. Pojăreni

 

 

20.09.2019

1. Suruceni

2. Văratic

3. Zîmbreni

 

23.09.2019

1. Ţîpala

2. Ulmu

3. Văsieni

     
24.09.2019

1. Moleşti

2. Ruseştii Noi

3. Sociteni

4. Puhoi

   

 

Anexa 3

S A R C I N A

de încorporare a recruţilor în  FARM din raionul Ialoveni

toamna anului  2019 – ianuarie 2020 pe primării

Nr.

d/r

 

Primăria

 

 

Numărul de recruţi

aflaţi la evidenţă militară chemaţi la comisia medico – militară de încorporare.

Sarcina de încorporare Data prezentării la comisia medico-militară Notă
1. BARDAR   2 17.09.2019  
2. CĂRBUNA   1 18.09.2019  
3. CIGÎRLENI   2 18.09.2019  
4. COSTEŞTI   5 16.09.2019  
5. DĂNCENI   2 17.09.2019  
6. GANGURA   2 18.09.2019  
7. HANSCA   1 17.09.2019  
8. HOREŞTI   2 16.09.2019  
9. HORODCA   1 17.09.2019  
10 IALOVENI   5 16.09.2019  
11. M.MICI   2 16.09.2019  
12. MALCOCI   2 19.09.2019  
13. MOLEŞTI   2 24.09.2019  
14. NIMORENI   2 19.09.2019  
15. POJORENI   1 19.09.2019  
16. PUHOI   3 24.09.2019  
17. R.NOI   3 24.09.2019  
18. RĂZENI   3 18.09.2019  
19. SOCITENI   1 24.09.2019  
20. SURUCENI   2 20.09.2019  
21. ŢÎPALA   3 23.09.2019  
22. ULMU   2 23.09.2019  
23. VĂRATIC   1 20.09.2019  
24. VĂSIENI   2 23.09.2019  
25. ZÎMBRENI   2 20.09.2019  
       Total   54    

Proiectul nr.2.

Cu privire la aprobarea modificărilor, operate în unele decizii ale Consiliului raional

În conformitate cu prevederile art.43 al Legii privind administrația publică locală,nr.436-XVI din 28 decembrie 2006, Consiliul raional DECIDE operarea  de modificări în unele decizii proprii, după cum urmează:

1.Punctul 1 al Deciziei  nr.05/07 din 05 octombrie 2018 (Cu privire la confirmarea componenţei Comisiei raionale consultative pentru domeniul locuinţelor şi aprobarea Regulamentului de funcționare a ei) se expune în următoarea redacție:

”1.Se confirmă componenţa nominală a Comisiei raionale pentru selectarea beneficiarilor de locuinţe sociale, după cum urmează:

Președinte –

Ghenadie SAJIN, preşedintele raionului

Secretar –

Tatiana GÂNCOTA, specialist principal (jurist)

Membri –

Lilian CARMANU, vicepreședinte al raionului

Oleg MEREACRE ,vicepreşedinte al raionului

Stelian CUCU, șef Centrul de Sănătate Ialoveni

Veronica RUSU, şef-adjunct, Direcţia Generală Asistenţă Socială şi Protecţie a Familiei

Victor GANDRABUR, consilier raional

Ilie NOUR, consilier raional

Ion FRUNZE, consilier raional

Sergiu GURĂU, preşedintele Asociaţiei Obşteşti „Eco-Răzeni”

Mihail SLOBOZIANU, Preşedintele Asociaţiei Obşteşti „Viitorul Mileştenilor”

2.Punctul 1 al Deciziei nr.02-07 din 15 iulie 2015 (Cu privire la  confirmarea componenței nominale a Consiliului raional pentru protecţia drepturilor copilului) se expune în următoarea redacție:

1.Se confirmă componenţa nominală a Consiliului raional pentru protecţia drepturilor copilului, după cum urmează:

Preşedinte –

MEREACRE Oleg, vicepreşedinte al raionului

Vicepreşedinte –

RUSU Veronica, şef-adjunct, Direcția generală asistenţă socială şi protecţie a familiei

Secretar –

BEȘLIU Raisa, jurist în Direcția generală asistenţă socială şi protecţie a familiei

Membri –

VIRLAN Olesea, procuror, procuratura Ialoveni

ALCAZĂ Andrei, șef-adjunct, Inspectoratul raional de poliţie

JUMIR Viorica,șef Secție politici educaționale, Direcția Generală Educație

VÂRTOSU Galina, medic-pediatru, Centrul de Sănătate Ialoveni

SĂNDUŢĂ Nelia, inspector superior, Inspectoratul raional de poliţie

POPARCEA Constantin, Biroul de probațiune Ialoveni

COJOCARU Alina, elevă, Liceul “A.Vartic”, Ialoveni

SILISTRARU Doina, eleva, Liceul “P.Ştefănucă”, Ialoveni

Proiectul nr.3

Cu privire la numirea doamnei Daniela Nedelciuc în funcția de șef al Direcției Generale Educație și Cultură

În conformitate cu prevederile Legii nr.155 din 21 iulie 2011 pentru aprobarea Clasificatorului unic al funcțiilor publice, Legii privind funcția publică și statutul funcționarului public, nr. 158-XVI din 4 iulie 2008, art. 43, alin. 1, lit. (n), al Legii privind administraţia publică locală, nr.436-XVI din 28 decembrie 2006, Legii nr. 270 din 23 noiembrie 2018  privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar și având drept temei propunerea (Proces verbal. nr. 3 din  20 august 2019) comisiei de concurs, instituită prin decizia Consiliului raional, nr. 02-03 din 15 iulie 2015 Consiliul raional DECIDE:

  1. Doamna Daniela Nedelciuc se numește în funcția de șef al Direcției Generale Educație și Cultură (codul funcției publice- B39, codul funcției de salarizare 2053), stabilindu-i-se clasa de salarizare 92, coeficientul de salarizare 6,70, cuantumul salariului de bază – 10 050,00 lei.

2.Decizia intră în vigoare după publicarea în Registrul de Stat al Actelor Locale.

Proiectul nr.4.

Cu privire la casarea unor mijloace fixe

Consiliul raional Ialoveni,

Având în vedere:

-Prevederile Legii privind administraţia publică locală, nr.436-XVI din 28 decembrie 2006;

-Prevederile Hotărârii Guvernului Republicii Moldova, nr.500 din 12 mai 1998 „Despre aprobarea Regulamentului privind casarea bunurilor uzate, raportate la mijloacele fondurilor fixe”, cu modificările ulterioare;

-Demersul administrației Secției Cultură Ialoveni, nr. 29 din 31 iulie 2019,

DECIDE:

  1. Se aprobă casarea bunurilor materiale și retragerea lor din evidența contabilă a Secției Cultură Ialoveni în valoare totală de 19 070,20 lei;.
  2. Controlul asupra executării deciziei se pune în seama domnului Lilian Carmanu, vicepreședinte al raionului.

3.Decizia se comunică Secției  Cultură.

Proiectul nr.5.

Cu privire la încetarea exercitării interimatului funcției de șef Direcție Generală Educație și Cultură

In  conformitate cu  art 43  al Legii privind administraţia publică locală, nr.436-XVI din 28 decembrie 2006, având drept temei  prevederile pnct.3 al  Deciziei Consiliului raional, nr.01/10 din 20 martie 2019 privind desemnarea persoanelor care să exercite temporar interimatul unor funcții publice de conducere, Consiliul raional DECIDE:

1.Se ia act de încetarea  exercitării temporare a interimatului funcției de șef al  Direcției Generale Educație  de către doamna Nița Galina.

  1. Prezenta decizie intră în vigoare la data publicării în Registrul de Stat al Actelor Locale.

Proiectul nr.6.

Cu privire la aprobarea Acordului de Parteneriat între Consiliul Raional Ialoveni și Asociația Obștească CCF Moldova – Copil, Comunitate, Familie

Avînd în vedere:

-Prevederile Convenției ONU cu privire de Drepturile Copilului, ratificată şi semnată de Republica Moldova în 1993;

-Strategia pentru protecţia copilului pe anii 2014-2020;

-Legea nr. 338 din 15 decembrie1994 privind drepturile copiilor;

-Hotărârea Guvernului RM nr.889 din11 noiembrie 2013 pentru aprobarea Regulamentului-cadru cu privire la organizarea şi funcționarea Serviciului social  de sprijin pentru familiile cu copii;

-Hotărârea Guvernului RM,nr.143 din 12 februarie 2018 pentru aprobarea Instrucțiunii cu privire la mecanismul de cooperare intersectorială pentru prevenirea primară a riscurilor privind bunăstarea copilului;

-Hotărîrea Guvernului RM, nr.270 din 08 aprilie 2014 cu privire la aprobarea Instrucțiunilor privind mecanismul intersectorial de cooperare pentru identificarea, evaluarea, referirea, asistența și monitorizarea copiilor victime și potențiale victime ale violenței, neglijării, exploatării și traficului;

– Legea nr.140 privind protecția specială a copiilor aflați în situație de risc și a copiilor separați de părinți;

-Hotărîrea Guvernului RM, nr.51 din 17 ianuarie 2018 pentru aprobarea Regulamentului-cadru cu privire la organizarea și fincționarea Serviciului social “Casă de copii de tip familial” și a Standardelor minime de calitate;

-Hotărârea Guvernului Nr.760 din 17 septembrie 2014 pentru aprobarea Regulamentului-cadru cu privire la organizarea și fincționarea Serviciului de asistență parentală profesionistă și a Standardelor minime de calitate;

– Legea privind administrația publică locală, nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006,

DECIDE:

  1. Se aprobă Acordul de parteneriat între AO CCF Moldova și Consiliul raional Ialoveni;
  2. Prevederile prezentului Acord vor fi duse la îndeplinire de către Direcția Generală Asistență Socială și Protecția Familiei, iar controlul asupra îndeplinirii prezentei decizii se pune în sarcina vicepreședintelui raionului Mereacre Oleg.

ACORD DE PARTENERIAT

Acordul de parteneriat este încheiat între Asociația Obștească CCF MoldovaCopil, Comunitate, Familie, înregistrată la Ministerul Justiției al Republicii Moldova, nr. 2952, din 08.04.2004, reprezentant oficial al organizației Hope and Homes for Children din Marea Britanie (HHC UK), în persoana președintelui organizației, dna Liliana Rotaru, care activează în baza statutului,

şi Consiliul Raional Ialoveni, în persoana președintelui raionului, dl Ghenadie Sajin, care activează în baza Legii cu privire la Administrația Publică Locală, nr. 436-XV din 28.12.2006.

  1. Dispoziții generale

CCF/HHC Moldova în parteneriat cu HHC Marea Britanie promovează:

  1. Respectarea și implementarea Convenției ONU cu privire de Drepturile Copilului, ratificată şi semnată de Republica Moldova în 1993;
  2. Prevenirea instituționalizării copiilor (art. 40 p. 1, 2 din Strategia pentru protecţia copilului pe anii 2014- 2020);
  3. Reintegrarea copiilor din instituțiile de tip rezidențial în familiile biologice sau extinse (art. 40 p. 3,4 din Strategia pentru protecţia copilului pe anii 2014- 2020);
  4. Crearea Caselor de Copii de Tip Familial şi a serviciilor de Asistență Parentală Profesionistă – forme alternative de plasament în scopul dezinstituționalizării și prevenirii separării copiilor de familiile lor (Legea nr. 123 cu privire la serviciile sociale, art. 43 din Strategia pentru protecţia copilului pe anii 2014- 2020);
  5. Respectarea drepturilor copiilor, inclusiv dreptul la familie (Legea nr. 338 din 15.12.1994 privind drepturile copiilor);
  6. Sprijinirea creșterii şi dezvoltării copiilor în familie (Hotărârea Guvernului nr. 889 din 11.11.2013 (Modificat HG 1131 din 20.12.2017) pentru aprobarea Regulamentului-cadru cu privire la organizarea şi funcționarea Serviciului social  de sprijin pentru familiile cu copii );
  7. Dezvoltarea parteneriatelor cu autoritățile publice centrale și locale, structurile, instituțiile și serviciile din cadrul sau subordinea acestora, din domeniul asistenței sociale, educației, ocrotirii sănătății și ordinii publice în vederea prevenirii primare a riscurilor privind bunăstare copilului, precum și în vederea prevenirii violenței, neglijării, exploatării și traficului de copii (Hotărârea Guvernului nr.143 din 12.02.2018 pentru aprobarea Instrucțiunii cu privire la mecanismul de cooperare intersectorială pentru prevenirea primară a riscurilor privind bunăstarea copilului și Hotărîrea Guvernului nr.270 din 08.04.2014 cu privire la aprobarea Instrucțiunilor privind mecanismul intersectorial de cooperare pentru identificarea, evaluarea, referirea, asistența și monitorizarea copiilor victime și potențiale victime ale violenței, neglijării, exploatării și traficului);
  8. Calitate înaltă a instruirii continue şi oportunități de dezvoltare pentru specialiștii care lucrează cu copiii aflați în situație de risc (Legea nr.140 privind protecția specială a copiilor aflați în situație de risc și a copiilor separați de părinți);
  9. Calitate înaltă a instruirii inițiale și continue şi oportunități de dezvoltare pentru părinții-educatori şi asistenți parentali profesioniști (Hotărîrea Guvernului Nr.51 din 17.01.2018 pentru aprobarea Regulamentului-cadru cuprivire la organizarea și fincționarea Serviciului social “Casă de copii de tip familial” și a Standardelor minime de calitate și Hotărârea Guvernului Nr.760 din 17.09.2014 pentru aprobarea Regulamentului-cadru cuprivire la organizarea și fincționarea Serviciului de asistență parentală profesionistă și a Standardelor minime de calitate).
  10. Scopul acordului:

Prezentul acord este încheiat în scopul realizării obiectivelor Strategiei pentru Protecția Copilului pe anii 2014-2020, în mod special, închiderea serviciului rezidențial din Centrul de plasament și reabilitare pentru copii de vîrstă fragedă din mun. Chișinău prin dezvoltarea serviciilor alternative de tip familial și prevenirea separării copilului de familie.

  1. Principii:

Prezentul acord  va fi implementat cu respectarea următoarelor principii:

  • Respectarea interesului superior al copilului prin asigurarea de către stat a tuturor condițiilor;
  • Protecția datelor cu caracter personal;
  • Comunicare transparentă şi eficientă;
  • Schimb operativ de informație dintre Consiliul Raional Ialoveni, Direcția Generală Asistență Socială și Protecție a Familiei, Direcția Finanțe şi CCF/HHC Moldova;
  1. Obiectivele acordului:
  2. Dezinstituționalizarea copiilor din Centrul de plasament și reabilitare pentru copii de vîrstă fragedă din mun. Chișinău (CPRCVF) originari din rnul Ialoveni prin identificarea formei optime de protecție pentru fiecare copil;
  3. Prevenirea instituționalizării copiilor prin asistență oferită familiei;
  4. Dezvoltarea și crearea serviciilor alternative de tip familial (Casă de Copii de Tip Familial şi Asistență Parentală Profesionistă) în conformitate cu legislația națională;
  5. Consolidarea capacității specialiștilor din domeniul protecției copilului și a specialiștilor din asistență medicală primară pentru asigurarea unui sistem durabil de protecție a copiilor;
  6. Responsabilitățile părților:
    • CCF/HHC Moldova va asigura asistență tehnică în vederea:
  7. Dezinstituționalizării copiilor din Centrul de plasament și reabilitare pentru copii de vîrstă fragedă din mun. Chișinău în baza legislației naționale și a modelului CCF Moldova;
  8. Monitorizării copiilor dezinstituționalizați de la 6 la 18 luni după transfer, în funcție de necesitate;
  9. Prevenirii instituționalizării copiilor 0-7 ani din rnul Ialoveni;
  10. Oferirii de suport (inclusiv financiar) și monitorizare pentru copiii și familiile lor incluși în programul de prevenire;
  11. Dezvoltarii serviciilor alternative de tip familial (APP/CCTF) în raionul Ialoveni (campanii de informare, instruire inițială a solicitanților la funcția de părinți educatori și asistenți parentali profesioniști);
  12. Oferirii de suport și monitorizare pentru serviciilor noi create, dar și a celor dezvoltate anterior în scopul asigurării funcționării eficiente.
  13. Consolidării capacităților specialiștilor din domeniul protecției copilului și familiei, din sistemul de asistența medicală primară și din sistemul educațional prin oferirea de instruire și mentorat;
  14. Informarea anuală a părților referitor la acțiunile realizate în baza acordului de colaborare;
    • Consiliul Raional Ialoveni va asigura:
  15. Coordonarea activității Direcției Generale Asistență Socială și Protecție a Familiei și a Direcției Finanțe din rl. Ialoveni în scopul implementării eficiente a reformei sistemului de protecție a copilului aflat în dificultate prin dezinstituționalizarea copiilor din Centrul de plasament și reabilitare pentru copii de vîrstă fragedă din mun. Chișinău;
  16. Prevenirea instituționalizării copiilor din rnul Ialoveni;
  17. Dezvoltarea continuă a serviciilor alternative de tip familial, conform legislației naționale (APP, CCTF);
  18. Dezvoltarea tuturor formelor de prestare a Serviciului social de Sprijin pentru familiile cu copii (sprijin familial primar, secundar, ajutor bănesc);
  19. Bugetarea continuă a serviciilor alternative de tip familial și de Sprijin familial necesare raionului, în concordanță cu Strategia de dezvoltare a serviciilor sociale;
  20. Cooperarea eficientă şi transparentă cu CCF/HHC Moldova în procesul de implementare a prezentului acord prin promovarea accesului la informație şi beneficiile necesare pentru asigurarea calității, în luarea deciziilor, planificarea în conformitate cu legislația în vigoare al Republicii Moldova;
  21. Informarea CCF/HHC Moldova despre producerea eventualelor schimbări.
  22. Căile de soluționare a litigiilor

Pentru soluționarea litigiilor şi divergențelor ce pot apărea în urma executării prezentului acord părțile vor tinde să le soluționeze pe cale amiabilă.

Fiecare parte are dreptul de a completa sau modifica acordul dat doar după consultarea cu cealaltă parte şi primirea avizului pozitiv în scris.

  1. Durata acordului

Prezentul acord este încheiat  pentru perioada a doi ani de zile (01.01.2019 -31.12.2020) cu posibilitatea de extindere și devine valabil din data semnării lui.

  1. Dispoziții finale

Prezentul acord este încheiat în 2 exemplare.

Proiectul nr.7.

Despre transmiterea către beneficiarii direcți ai valorii  lucrărilor efectuate  la reparaţia capitală a unor drumuri publice

În temeiul Legii privind administraţia publică locală, nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006, Hotărîrii Guvernului pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de transmitere a bunurilor proprietate publică, nr. 901 din 31 decembrie 2015, art. 11, alin.2, al Legii contabilităţii, nr. 113-XVI din 27 aprilie 2007, cap.I, p. 46, anexa 3, cap.VI, p.41, ale Ordinului Ministerului Finanţelor   cu  privire la aprobarea  Instrucţiunii  cu privire la evidenţa  contabilă  în instituţiile publice,  nr. 93 din 19 iulie 2010,  Consiliul raional DECIDE:

1.Se acceptă  transmiterea, cu titlu gratuit, din proprietatea raionului Ialoveni, gestionar Consiliul raional Ialoveni:

  1. a) în proprietatea satului Ruseștii Noi, gestionar –primăria Ruseștii Noi, a materialelor de construcție utilizate la construcția  drumurilor din localitate în valoare de 248,0 mii lei, conform deciziei nr.02/06 din 11 aprilie 2019;
  2. b) în proprietatea satului Văsieni, gestionar –primăria Văsieni, a materialelor de construcție utilizate la construcția drumurilor din localitate în valoare de 250,0 mii lei, conform deciziei nr.04/12 din 10 august 2018.
  3. Controlul asupra executării deciziei va fi asigurat de președintele raionului.

Proiectul nr.8.

Cu privire la alocarea mijloacelor financiare

Consiliul raional Ialoveni,

Avînd în vedere:

– Prevederile  art. 43 al Legii privind administraţia publică locală nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006;

– Prevederile Legii privind finanţele publice locale nr. 397-XV din 16 octombrie 2003;

– Prevederile Legii finanţelor publice şi responsabilităţi bugetare-fiscale  nr. 181  din 25 iulie 2014;

DECIDE:

  1. Se aprobă alocarea mijloacelor financiare din Soldul Disponibil al bugetului raional în sumă de 3,0 mii lei,  dintre care:

1.1Consiliului raional Ialoveni 3,0 mii lei, cu titlu de ajutor material cet. Cavarman Sofia Mihail, domiciliat în satul Bardar, averea căreia a avut de suferit în urma unui incendiu.

  1. Se aprobă alocarea mijloacelor financiare din Componenta Bugetului raional în sumă de 228,3 mii lei,  dintre care:
  • 60,3 mii lei, Liceului teoretic “Mihai Bîrcă” Mileștii Mici  pentru reparația unei săli de clasă și dotarea cu echipamentul necesar;
  • 50,0 mii lei, Liceului teoretic Țîpala pentru dotarea a 2 clase cu mobilierul necesar pentru clasele I-a;
  • 38,0 mii lei, Gimnaziului “Alexandrina Rusu”  Dănceni  la procurarea mobilierului pentru clasa 1-a;
  • 80,0 mii lei, Gimnaziului “Grigore Vieru”  Ialoveni  pentru schimbarea geamurilor la cantina gimnaziului.
  1. Se aprobă alocarea mijloacelor financiare din Fondul de Rezervă al Bugetului raional în suma de 1 707,9 mii lei,  după cum urmează:
  • 100,0 mii lei, Primăriei c.Țîpala pentru gazificarea Grădiniței de copii “Romanița” din s. Bălțați;
  • 100,0 mii lei, Primăriei s.Bardar pentru reparația străzii Uzinelor din localitate;
  • 102,0 mii lei, Primăriei s.Nimoreni pentru construc’ia stadionului de minifotbal din localitate;
  • 108,0 mii lei, Primăriei c.Zîmbreni cu titlu de contribuție finanțată de unitatea consolidată pentru implementarea Programelor IFAD privind acordarea unui grant destinat construcției unui drum;
  • 102,0 mii lei, Primăriei s.Văratic pentru efectuarea lucrărilor de renovare a fîntînii arteziene și a turnului de apă;
  • 100,0 mii lei, Primăriei s.Cigîrleni pentru pavarea teritoriului Grădiniței  de copii;
  • 200,0 mii lei, Primăriei s.Ulmu  pentru construcția rețelei de aprovizionare cu apă  din localitate, proiect finan’at de Germania;
  • 100,0 mii lei, Primăriei c.Gangura pentru schimbarea turnului de apă din s. Misovca;
  • 100,0 mii lei, Primăriei Hansca dintre care 60,0 mii lei pentru amenajarea teritoriului la cimitir și 40,0 mii lei pentru procurarea inventarului sportiv;
  • 98,3 mii lei, Primăriei Malcoci pentru construcția și amenajarea a trei stații auto;
  • 101,1 mii lei, Primăriei Horodca pentru amenajarea teritoriului și construcția gardului din beton prefabricat la Grădinița de copii din localitate;
  • 100,0 mii lei, primăriei Costești la procurarea pietrișului pentru reparația drumurilor (străzile Tricolorului și Ștefan Neaga);
  • 97,5 mii lei, Primăriei Pojăreni pentru reparația unei porțiuni de drum;
  • 100,0 mii lei, Primăriei Cărbuna pentru procurarea furtunului de apă și reparația sistemului de apă;
  • 100,0 mii lei, Primăriei Molești pentru achitarea datoriei formate la reparația unei porțiuni de drum;
  • 99,0 mii lei, Primăriei Ruseștii Noi pentru procurarea a 2 cazane la gaze naturale Grădiniței de copii Albinuța-Dâmbovița din localitate.

4.Instituţiile publice nominalizate, în calitate de beneficiari  ai mijloacelor financiare alocate, vor perfecta, în modul stabilit, documentele necesare pentru efectuarea  plăţilor respective.

5.Responsabili de executarea prezentei decizii se desemnează domnul Valeriu Racu, şef Direcţie finanţe, doamna Angela Trofim, contabil-şef Aparatul preşedintelui raionului.

6.Controlul asupra executării prezentei decizii îl  va asigura domnul Ghenadie  Sajin, preşedintele raionului.

………………………………………………

N.B.2.

Ședința în plen va fi precedată de ședințele comisiilor de specialitate, conform următorului grafic.

Joi, 05 septembrie 2019, ora 09:00,

Biroul președintelui raionului

Comisia 1.Comisia finanțe, buget și atragerea investițiilor

  1. Bivol Margareta
  2. Bivol Ștefan
  3. Becciev Andrei
  4. Cerbușca Serghei
  5. Gonța Victor
  6. Iasinschi Tudor
  7. Nour Ilie

Joi, 05 septembrie 2019, ora 09:00,

Biroul vicepreședintelui Mereacre Oleg

Comisia 2.Comisia protecție socială, sănătate, sport și tineret

  1. Bălănuță Sergiu
  2. Butuc Victoria
  3. Castraveț Petru
  4. Cernat Igor
  5. Frunze Ion
  6. Gandrabur Victor
  7. Purcica Sergiu

Joi, 05 septembrie 2019, ora 09:00,

Biroul vicepreședintelui Istratiev Victor

Comisia 4.

Comisia dezvoltare economică, ecologie, patrimoniu, infrastructură

  1. Braga Mihail
  2. Crețu Anatolie
  3. Decuseară Victor
  4. Ionaș Ion
  5. 5. Rusu Vadim
  6. Turculeț Chiril
  7. Vulpe Vasile

Joi, 05 septembrie 2019, ora 09:00,

Biroul vicepreședinteului raionului Carmanu Lilian

Comisia 3.Comisia educație,cultură,culte și turism

  1. Baracu Roman
  2. Bivol Ion
  3. Ciocan Tudor
  4. Cupeț Lilia
  5. Miroliubov Nina
  6. Tonu Grigore
  7. Tulbure Maria

Joi, 05 septembrie 2019, ora 09:00,

Biroul secretarului raionului

Comisia 5.Comisia administraţie publică, juridică și ordine publică                  

  1. Cujbă Ion
  2. Dubiță Ghenadie
  3. Iadâchin Igor
  4. Melenciuc Anatolie
  5. Pocitar-Poparcea Diana
  6. Tonu Alexandru
  7. Țurcanu Valeriu
138 afișări