BAZELE MARKETINGULUI. DIGITAL MARKETING. BRANDING
26 martie 2019
În contextul Proiectului major ,,Costești – Capitala Tineretului 2019”, la 26 martie 2019, în sala mare de şedinţe a Consiliului Raional Ialoveni, s-a desfăşurat Atelierul de instruire ,,Bazele marketingului. Digital marketing. Branding, partea III”,
cu participarea a peste douăzeci de tineri activi din localitățile: Răzeni, Costeşti, Sociteni, Hansca, Ruseştii Noi, Ialoveni, Pojăreni și Mileștii Mici.
Moderatoarea atelierului – doamna expert Angela GLADEI, directorul Companiei ,,Business Development Capital” (BDC) – a reuşit să antreneze tinerii în realizarea analizei SWOT a afacerii, adică a micro- și macro-mediului economic, dar și al industriei în care perseverează antreprenorul. Punctele tari și slabe trebuie conștientizate, deoarece sunt concluziile despre gestionarea internă a companiei, și le identificăm din analiza clienților, furnizorilor și a vînzărilor, performanța financiară, expertiza, resursele, echipamentul, marketingul eficient, managementul consolidat de a fi într-un pas cu tendințele actuale.
Oportunitățile sunt valorificate de întreprinderile bine gestionate, deoarece, ele sunt modificările externe în mediul de afaceri, tendințele economice și sociale actuale care aduc beneficii afacerii.
Amenințările pot avea potențialul de a distruge afacerea, în dependență de tendințele economice negative, politicile fiscale instabile sau sezonalitatea businessului. Spre exemplu, o companie se bazează pe un furnizor-cheie, pe unul și același client sau pe capacitățile unui singur angajat.
Simbioza aspectelor SOFT (experiența, inteligența emoțională, cunoștințele, viziunea, abilitățile antreprenoriale, de comunicare și de negociere) și HARD (piața, produsul, industria, furnizorii, clienții și cumpărătorii) generează succesul unei afaceri. Un antreprenor poate aborda ,,strategia oceanului roșu”, pentru a obține cîștig oferind servicii și produse la cel mai convenabil preț. O altă abordare este ,,strategia oceanului albastru”, prin care sînt prestate servicii și produse pentru satisfacerea necesităților oamenilor, cu multă siguranță, profesionalism și calitate înaltă.
Prin diverse metode, jocuri energizante şi activităţi de educaţie non-formală tinerii participanţi au elaborat strategia de promovare a companiei, care include 4 etape: faza de analiză, faza de planificare, faza de implementare și faza de control a rezultatelor.
Obiectivele de marketing sunt cantitative și calitative și trebuie formulate SMART, iar activitățile de marketing țin de analiza situației afacerii, a obiectivelor de business, a obiectivelor de marketing, precum și analiza necesităților și dorințelor cumpărătorilor. Metodele de promovare sunt publicitatea, aparițiile media, relațiile cu publicul și organizarea diverselor evenimente publice. Canalele de promovare sunt mass-media, paginile web, rețelele de socializare, abordarea la telefon, contactul direct cu clienții, panourile publicitare, pliantele și broșurile.
Profilul cumpărătorului trebuie identificat în funcție de locație, vîrstă, gen, interese, nivel de educație, ocupație, limba vorbită, venitul lunar, site-urile preferate și motivația lui de a cumpăra.
Bugetul pentru marketing include costuri de design, printare, distribuirea materialelor, crearea și întreținerea paginii web, costurile pentru evenimente speciale, cum ar fi tîrgurile și expozițiile. Evaluarea rezultatelor obținute începe de la stabilirea indicatorilor vînzărilor, timpul și efectul publicității supra vînzărilor, care vine de la diseminarea informației de către clienți.
Dezvoltarea brandingului companiei semnifică notorietate și recunoaștere, și ține de determinarea publicului-țintă, cercetarea competitorilor, definirea misiunii și comunicarea ei, calitatea, beneficiile, încrederea și integrarea brandului în business. Logo-ul afacerii trebuie să fie simplu, memorabil, durabil și potrivit pentru audiența afacerii.
Marketingul on-line reprezintă un set de instrumente și metode puternic folosite pentru promovarea unor produse și servicii prin intermediul internetului, fapt ce permite o gamă mai variată de strategii și abordări: magazine on-line, youtube, blog, e-mail, facebook și pagini web.
Astfel, invităm tinerii activi, înzestrați cu spirit de întreprinzător să participe la următorul atelier de instruire: ,,Managementul finanaciar”, care se va desfășura duminică, 31 martie 2019, orele 10:00 – 16:00, în sala mare de ședințe a Consiliului Raional Ialoveni.
Suntem profund recunoscători partenerilor consecvenţi: Consiliul Raional Ialoveni, A. O. ,,Eco-Răzeni” şi Fundaţia Est-Europeană din Moldova pentru generozitatea şi suportul substanțial acordat la desfăşurarea evenimentului.
Pentru conformitate,
Victor PLETOSU,
specialist principal în domeniul politicilor de tineret,
Aparatul Președintelui Raionului Ialoveni